Select Page

Druga triada

PREDSTAVITEV POLICIJE
V petek, 10. 4. 2015, smo se odpeljali v Krmelj, kjer so nam predstavili poklic policista.
Najprej smo si ogledali lutkovno predstavo, v kateri so nas naučili telefonsko številko za pomoč v težavah. Predstava je govorila o medvedu policaju, miški, mačku, lisici, zajčku, orlu in piščančku. Najprej je lisica želela pojesti zajca. Zajček je kričal »NA POMOČ«. Slišal ga je policist medved, ki mu je pomagal. Maček je bil lačen in je hotel pojesti miš, a je bila miška pametna. Splezala je na drevo, kjer so bili telefoni in poklicala policista medveda. Policist medved je tako rešil problem. Nato smo šli ven, kjer nam je policijski pihalni orkester zaigral nekaj pesmi.
Policisti so nam pokazali njihova oblačila: neprebojni jopič, ščit, neprebojna čelada in ostalo. Predstavili so nam tudi policijskega psa, ki mu je bilo ime Vuki. Bil je belgijski ovčar. Bil je priden in ubogal je na vsak ukaz. Pokazali so nam še policijski kombi. Lahko smo vstopili noter. Nisem si predstavljal, da je notri sama tema. Na koncu so nam razkazali še policijski motor, kar nas je fante zelo zanimalo.
Ta dan mi je bil zelo všeč, saj si sedaj lažje predstavljam delo in obveznosti policistov.

 Alex Prijatelj, 5. r.

policija

Slika 2 of 2

 

POLICISTI SE PREDSTAVIJO 

V petek, 10. aprila 2015, smo se učenci 1. in 2. triade odpravili na Osnovno šolo Krmelj, kjer so se nam predstavili policisti iz občine Sevnica in Krško. Na predstavitvi so bili tudi učenci iz drugih šol. V Krmelj je prišlo deset policistov in službeni pes. Najprej smo si ogledali lutkovno predstavo 113. Policist Medved pomaga živalim v stiski in jih uči, kako pokličejo policiste po telefonu. Na igrišču za šolo so se nam predstavili policisti, ki igrajo v njihovem orkestru. Igrali so na različne instrumente. Vodnik službenega psa nam je povedal, kakšno je delo takšnega psa. Išče drogo, pobegle zapornike… Predstavili so nam tudi svojo zaščitno opremo. Preizkusil sem policijski zaščitni jopič, čelado, pendrek… Na igrišču smo si ogledali še policijski kombi in motor, na katerega sem se tudi usedel, vrtel krmilo in vklopil luči. Predstavitev poklica policista mi je bila izjemno všeč. Delo policista pa se mi zdi nevarno, a zanimivo.

Urban Gorenjc Dokl, 4. r

policisti

Slika 1 of 1

  ŽIVLJENJE V NARAVI

Že od nekdaj sem si želela, da bi šli v življenje v naravi. Ta želja se mi je izpolnila 30.3.2015. Učenci 4. razreda smo odšli na enotedensko bivanje v dom Čebelica na Čatež pri Trebnjem. Odpravili smo se ob devetih zjutraj in vsi nestrpno pričakovali nove dogodivščine. Na avtobusu smo si krajšali čas s pogovorom. Ko smo prispeli v dom, smo komaj nesli težke potovalke v drugo nadstropje, kjer smo se dekleta naselila v sobo z imenom medvedi, fantje pa sova. Ostale sobe pa so zasedli učenci 1. in 2. razreda iz OŠ Livada. V sobah smo razpakirali. Čakal pa nas je velik izziv, saj smo morali sami obleči posteljo. Nato je učitelj Matej sklical sestanek in nam razložil, kaj vse bomo počeli ta teden. Povedal nam je tudi, da bodo vsako jutro ocenjevali sobe. Dekleta smo si takoj zadale cilj, da bomo zmagale v pospravljanju sob. Tega dogovora smo se tudi držale, saj smo ob koncu tedna dobile priznanje za 1. mesto. V tem tednu smo se ukvarjali z zelo raznolikimi dejavnostmi. Kolesarjenje, lokostrelstvo, raziskovanje gozda, potoka, orientacija, lov na lisico, elektrika, košarka in še marsikaj, so zapolnili ves dan. Najbolj všeč mi je bilo, ko smo raziskovali potok in živali, ki živijo v njem. Lahko smo čofotali, packali, brskali in raziskovali po potoku. V naši skupini smo našli veliko raznovrstnih žuželk, bubic, ličink… Našli pa smo celo jajčeca od pupka. V četrtek zvečer pa smo uživali ob glasbi in plesu, saj smo imeli pravi disco. V petek smo odšli domov. Ko smo prišli v šolo, me je tam že čakala mamica. Doma me je veselo pozdravil moj psiček Beno. Življenje v naravi mi je bilo všeč in komaj čakam, da gremo naslednje leto spet.

Sara Žganjar, 4. razred KRATKI ODLOMKI IZ SPOMINOV OSTALIH UČENCEV

Meni je bilo najbolj všeč, ko smo streljali  lokom. Izvedela sem, da je treba prijeti vrvico samo s tremi prsti. (Ema) V četrtek smo tekmovali v »lovu na lisico«. Razdelili smo se v štiri skupine. Jaz sem bil z Gajo in Lejo. Učitelj je pripravil naloge na terenu, mi pa smo jih morali rešiti. Osvojili smo 1. mesto. (Luka)

Življenje v naravi je bilo zelo pestro. Imeli smo veliko dejavnosti. Najbolj mi je bilo všeč streljanje z lokom in kolesarjenje. Opravili smo tudi dva pohoda: dnevnega in nočnega. Žal noč ni bila jasna, zato nismo videli zvezd. V domu so imeli tudi akvarij in terarij. V akvariju je bila želvica, s katero smo se igrali pri učiteljici Ksenji. Iz terarija pa je prinesla paličnjake, ki so nam lezli po rokah. (Urban)

Nestrpno sem čakal ta teden. Vedel sem, da bo »luštno«. Užival sem pri streljanju z lokom. V četrtek smo imeli disco. Bilo je zelo dobro. (Matija)

Z učiteljico Ksenjo smo odšli v gozd in k potoku, kjer smo iskali male živalice. Kolesarili smo, streljali z lokom, igrali košarko. Učiteljica Alja nam je v gozdu prevezala oči in smo morali prepoznati drevo. (Zala)

Vsako jutro smo imeli ocenjevanje sob. Dekleta so bila bolj pridna in so zmagala. V mali trgovini pa smo si lahko kupili spominčke. (Miha)

Učitelj Rado nas je učil tehnike kolesarjenja. Ponovili smo vse o varnem kolesu ter se naučili pravilno uporabljati kolesarsko čelado. Vsak je dobil svoje kolo. Vozili smo se po igrišču. Tako smo se že malo pripravljali na kolesarski izpit, ki nas čaka v petem razredu. (Jožica)

Najbolj mi je ostalo v spominu streljanje z lokom. Učitelj Marko nam je najprej pokazal lok in obrazložil, kako se z njim upravlja. Nato smo lahko tudi sami preizkusili, kako se strelja z lokom. Nekaterm je uspelo pridobiti veliko točk, drugim pa manj. Na koncu nas je učitelj pohvalil za vztrajnost in natančnost. (Leja)

Punce smo pri pregledovanju sob imele odlične rezultate. Zunaj smo imeli razne dogodivščine. Športne dejavnosti, lov na lisico, iskali smo male živali v gozdu in ob potoku. (Neža)

zvn-1

Slika 1 of 16

OBISK PISATELJICE JANJE VIDMAR

V četrtek, 9. 4. 2015, nas je obiskala pisateljica Janja Vidmar. Predstavila nam je svoje knjige. Nato smo se igrali »Kdo ve več o knjigah«. Pripovedovala nam je napeto zgodbo – kriminalko. Kar pošteno smo se nasmejali. Ob koncu nam je zastavila nagradno vprašanje: Kaj naj bi babica videla, ko je prišla v hišo? Ugibali smo, vsak je imel svojo rešitev, a nobena ni bila pravilna. Kljub temu je učencu, ki je imel najbolj izviren odgovor poklonila svojo knjigo. Nekateri učenci pa so se opogumili in poiskusili »mlete črve«, ki naj bi jih pisateljica kupila v Mehiki.

Leja Musar, 4. razred

  OBMOČNO SREČANJE OTROŠKIH GLEDALIŠČIH SKUPIN OBČINE SEVNICA

 V torek, 31. 3. 2015, smo se odpeljali v Krmelj, kjer smo si ogledali zanimive predstave. Že v ponedeljek smo si ogledali gledališko predstavo učencev naše šole, v torek pa še ostale predstave, ki so bile zelo zanimive in smešne. Meni je bila najbolj všeč predstava z naslovom Nočemo biti dinozavri, ki so jo odigrali učenci naše šole. Zelo mi je bila všeč tudi zadnja predstava učencev OŠ Sava Kladnika Sevnica, ki je imela  naslov Ko gozd utihne. Na koncu smo se slikali tudi z ocenjevalcem, igralcem Gorazdom Žilavcem, ki igra v nadaljevanki Lepo je biti sosed. Za spomin na naše srečanje nam je dal svoj avtogram. Dopoldne je hitro minilo in morali smo se vrniti nazaj v šolo. Bilo je lepo in rad se bom spominjal tega dne.

 Alex Prijatelj, 5. razred

 V torek, 31. marca 2015, smo se z avtobusom odpeljali v Krmelj na Območno srečanje gledaliških skupin Sevnica 2015. Prva gledališka skupina je prihajala z Osnovne šole Blanca. Predstavila se je s predstavo Kdo je napravil Vidku srajčico. Predstava je govorila o dečku, ki je bil v družini najmlajši, zato je vedno moral nositi zelo tanke ponošene srajčice. Zelo rad pa je imel živali. Spletle so mu lepo srajčico, ki je kar sijala od lepote. Predstava mi je bila zelo všeč. Nato pa je sledila predstava z naslovom Čebelica in potepuh. Govorila je o čebelici, ki si ni nikoli upala zleteti iz čebelnjaka, saj je vedno pozabila, kateri panj je njen. Služabnik pa jo je sili, naj gre na delo, saj morajo biti čebele pridne. Čebelica je bila v stiski. Nato je prišel mimo svobodni potepuh, ki je znal govoriti z živalmi. Čebelici je pomagal in na njen panj prilepil panjsko končnico, da je vedela, kam se mora vrniti. Sledila je predstava Sneguljčica. V njej je nastopala kraljica, ki je hotela ubiti Sneguljčico. Poslala je lovca, naj jo ubije, a je ni mogel. Sneguljčica je zbežala v gozd in se skrila pri palčkih. Kraljica pa ni odnehala. Spremenjena v starko ji je podarila jabolko, ki je bilo zastrupljeno. Sneguljčica bi kmalu umrla, a jo je rešil princ. Nazadnje pa smo si ogledali gledališko predstavo z naslovom Ko gozd utihne. Govorila je o pohodnikih, ki so postali ujeti v stekleno kupolo. Niso jim delali telefoni, niti kompasi pa tudi hrana iz njihovih nahrbtnikov je izginila. Zagledali so votel štor. Izžrebali so Roka, da se je spustil vanj. Iz njega pa so pridrvele pošasti. Vsi so onemeli. Na pomoč so prišla še dobra bitja, ki so premagala zlo ter osvobodila pohodnike. Najbolj mi je bila všeč predstava Ko gozd utihne. Na srečanju gledaliških skupin smo v živo spoznali tudi Gorazda Žilavca, ki igra v nadaljevanki Lepo je biti sosed. Upam, da bom imel še kdaj možnost spoznati znano osebnost.

 Iztok Povše, 5. razred

 V torek smo imeli dve uri pouka, nato smo se z avtobusom odpeljali v Krmelj. Tam smo si ogledali štiri gledališke predstave. Prvi predstavi je bilo naslov Kdo je napravil Vidku srajčico. V njej so se Videk ter njegovi bratci in sestrice igrali in prepiral. Nato je prišla mama in naredila red. Videk je vprašal mamo, ali bi mu sešila srajčico. Mama je odgovorila, da nima časa. Postal je žalosten. Stekel je v gozd in srečal ovco. Ta mu je dala volno. Grm je to volno spredel. Nato je srečal pajka, ki je iz volne naredil lepo blago. Ob jezeru je srečal raka, ki mu je srajčico  skrojil, ptiček pa sešil. Hitro se je poslovil od živali, se jim zahvalil ter stekel domov, kjer so ga vsi občudovali. Druga predstava je imela naslov Čebelica in potepuh. Govorila je o čebelici, ki ni upala zapustiti panja, saj se potem ni znala vrniti. Nato je srečala potepuha, ki ji je pomagal. Poslikal je panjsko končnico in od takrat naprej je čebelica vedela, kateri pan je njen. Tretja predstava je nosila naslov Sneguljčica. Sneguljčice je živela pri hudobni kraljici, ki je imela čudežno ogledalo. To ogledalo je znalo govoriti. Odgovarjalo je na vprašanje, kdo v deželi je najlepši. Nekega dne je ogledalo reklo, da je najlepša Sneguljčica. Kraljica se je zato razjezila in poklicala lovca. Ukazala mu je, naj odpelje Sneguljčico v gozd in jo ubije. Lovec se je Sneguljčice usmilil in jo živo pustil v gozdu. Sneguljčica je našla majhno hišico, v kateri so živeli palčki. Kraljica je izvedela, da je Sneguljčica še vedno živa, zato jo je zastrupila. Prišel je princ, jo poljubil in tako rešil.  Zadnji predstavi je bilo naslov Ko gozd utihne. V njej se je skupina pohodnikov na napornem orientacijskem pohodu kar naenkrat znašla na nenavadni jasi, na kateri je bil velik štor. Tam so se dogajale čudne stvari. Telefoni in kompasi niso delovali, pojavila se je steklena kupola.  Čez neka časa se je začel boj med dobrim in zlim.  Pohodniki so pomagali dobrim bitjem in tako so skupaj premagali zlo. Najbolj mi bo ostala s spominu zadnja predstava.

Anže Gorenc, 5. razred

 V torek, 31. 3. 2015, smo se z avtobusom odpeljali v Krmelj na ogled gledaliških predstav. Ogledali smo si predstave, ki so jih pripravili učenci iz različnih šol. V dvorani je bilo veliko otrok in vsi smo z zanimanjem spremljali dogajanje. Ogledali smo si naslednje predstave: Kdo je napravil Vidku srajčico, Čebelica in potepuh, Sneguljčica ter Ko gozd utihne. Všeč so mi bile vse predstave, najbolj zanimiva pa mi je bila zadnja, ki je govorila o pohodnikih in dobrih ter slabih silah. Spoznali smo tudi znanega igralca Gorazda Žilavca, ki je ocenjeval predstave. Ta dan mi je bil zelo všeč.

 Gašper Zidar, 5. razred

 

  Popravek praznovanja stote ure slovenščine

Četrti ponedeljek v  marcu  smo še enkrat pripravili kulturni program za stoto uro slovenščine. K sreči je bila učiteljica sedaj bolj zadovoljna kot prvič. Z Nino sva vodili program, Žiga pa nam je uro popestril z zvoki harmonike. Dva sošolca sta povedala nekaj vicev, dekleta pa smo prebrale lepe misli in jih dale učiteljici. Z Nino sva nadgradili kratko igrico, ki sva jo igrali že prvič, Žiga pa je za konec še enkrat zaigral na harmoniko. Vesela sem, da nam je uspelo. Pospravili smo mize, učiteljica pa je spila kavico, ki smo ji jo pripravili za presenečenje. Ne bom pozabila prvega praznovanja stote ure, te pa sploh ne, saj je bila bolj zanimiva in zabavna.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  Katja Strnad, 6. razred

Kulturni dan V ponedeljek, 15.12.2014 smo imeli učenci od 1. do 4. razreda kulturni dan. Z avtobusom smo se odpeljali v Sevnico. Tam smo se razdelili v dve skupini. Prva skupina je odšla na železniško postajo, kjer smo si ogledali staro lokomotivo in čakalnico – prostor, kjer potniki čakajo na vlak. Druga skupina pa je odšla v knjižnico. Po končanem ogledu sta skupini zamenjali lokaciji. Tako smo si ogledali knjižnico z ogromno knjigami. Knjižničarka nam je razložila, kako poteka izposoja knjig, revij in CD-jev. Pokazala pa nam je še bralne kotičke za najmlajše in večje otroke ter dijake in študente. Po končanem ogledu smo odšli na sevniški grad, kjer smo si ogledali predstavo Janko in Metka. Ko je bilo predstave konec, smo odšli domov. Dan je bil zelo prijeten in poučen.

Leja Musar, 4.r.

TEHNIŠKI DAN

V sredo, 3. 12. 2014, smo imeli učenci OŠ Šentjanž tehnični dan. Izdelovali smo novoletne okraske za okrasitev svojega razreda. V četrtem razredu smo iz stiroporja in papirja izdelovali snežakove glave. Te smo kasneje obesili na strop razreda. Nato smo izdelali okraske za na smrečico. CD-je smo okrasili z različnimi trakovi in bleščicami, ter jih obesili na smrečico. Potem smo izdelali okraske še iz ¨Alupo¨ pokrovčkov. Na notranjo stran pokrovčka smo prilepili različne barvne papirje. Na te smo z zlatim in srebrnim flomastrom narisali in napisali različne zimske prikaze. Tudi te okraske smo obesili na smrečico. Zadnji okrasek za na smrečico pa smo izdelali iz alu folije v obliki bunkice. Iz papirja smo izdelovali tudi okraske za na okna: hiške, snežinke in drevesa. Iz lesenih palčk pa smo izdelali zvezde, katere tudi krasijo naš razred. Dan je zelo hitro minil in želela bi, da bi bilo takih, ustvarjalnih dni čim več.

Leja Musar, 4. r.

V sredo, 3. 12. 2014 smo imeli tehniški dan. Pred tem smo bili seznanjeni, da bomo izdelovali okraske za naš razred iz naravnih materialov. Zaradi tega sem prosil dedka, da greva v gozd nabrat lubje, bršljan, mah, storže, želod in različne vejice. Vse sva posušila in pripravila za šolo. Pripravil sem tudi šipek, semena buč in star cede. V sredo sem to odnesel v šolo. Razdelili smo se v skupine. Skupno smo izdelovali sneženega moža, bunkice, pokrovčke z lepimi mislimi. Najbolj so mi bili všeč pokrovčki z besedami veselje, radost, mir. Zato, ker vsem ljudem to želim v novem letu. Okraske smo dali na novoletno jelko. Snežake pa smo obesili na strop, pri čemer nam je pomagal hišnik. Uporabili smo tudi stare cedeje. Nastali so lepi okraski. Čas pa je hitro minil, idej je bilo veliko, zato bomo z delom nadaljevali pri likovni umetnosti.

Razred je čaroben, mi pa nestrpno čakamo dobre može. Urban Gorenjc Dokl, 4. r.

  TEHNIŠKI DAN – NOVOLETNA OKRASITEV ŠOLE

V sredo, 3. 12. 3014, smo na Osnovni šoli Milana Majcna Šentjanž imeli tehniški dan. Praznično smo okrasili šolo. Pri okrasitvi smo sodelovali vsi učenci šole. V petem razredu smo naredili papirnato verigo in smrečice za okrasitev razreda, angelčke za smrečico, zasnežene vasi, ki smo jih prilepili na okna, snežinke in snežaka. Smrečice smo okrasili z naravnim materialom. Uredili smo tudi pano pred razredom. Nanj smo obesili snežaka, smrečici ter snežinke. Pri delu smo si vsi pomagali ter se zelo zabavali. Učiteljica nam je med ustvarjanjem zavrtela božične pesmi, ob katerih smo prepevali. Uspelo nam je narediti vse izdelke. Čeprav nas je v razredu samo 7, lahko naredimo zelo veliko in dosežemo zastavljene cilje. Ker pa nam ob strani stoji še učiteljica Barbara Štih, smo uspešnejši in še boljše volje. Za okrasitev razreda nam je učiteljica prinesla tudi smrečico, na katero smo obesili angelčke in verigo. Ta nam je zelo polepšala razred. Ko smo končali z okrasitvijo, smo morali za seboj še pospraviti. Ob koncu dneva smo bili zelo veseli, saj smo lepo okrasili našo šolo.

Iztok Povše, 5. razred

ZAJTRK

V petek, 21. 11. 2014, smo imeli naravoslovni dan. Dan smo začeli s tradicionalnim slovenskim zajtrkom, saj smo jedli kruh namazan z maslom in medom. Pili smo toplo mleko. Dobili smo tudi jabolko. Vse to je bilo pridelano na bližnjih kmetijah. Občasno tudi doma jem tak zajtrk, mleko pa pijem vsak dan. Kupimo ga pri sosedovih. Ko smo pojedli zajtrk, smo posejali različna žita ( pšenico, piro, oves,… ), semena so se razlikovala. Sedaj jih vsak dan eden zalije. Nato smo izdelali slano testo, iz njega pa ploščice. Na ploščice smo iz ostankov testa izdelali preste ali kruh in jih položili na testene ploščice. V nadaljevanju smo se posvetili kruhu. Prva skupina je izdelovala plakat “ Od zrna do kruha”. Druga skupina je izdelovala mlin na vodo in bil je iz kartona. Mlinsko kolo je bilo rjave barve, kot bi bilo iz lesa. Hišica pa je bila siva kot kamenje z okni. Moja skupina je izdelovala krušno peč, saj so v njih pekli kruh. Notranjost smo pobarvali črno­ -sivo. Zunanjost pa je bila iz rdečerjavih ploščic ter črnimi fugami. V njo je učiteljica položila kruhek. Zadnja skupina je izdelovala plakat o kruhu. Dan je hitro minil. Veseli me, da smo s sošolci naredili tako zanimive stvari in spoznali pridelavo kruha. Želim imeti čim večkrat naravoslovni dan.

Urban Gorenjc Dokl , 4. r   NARAVOSLOVNI DAN

V petek, 21. 11. 2014, smo imeli naravoslovni dan. Zjutraj smo imeli tradicionalni slovenski zajtrk. Pili smo domače mleko, jedli med, maslo in domači kruh iz kmetije Kos. Nadaljevali smo s sejanjem žit. Posejali smo pšenico, piro, ječmen in oves. Skupaj smo naredili plakat na katerem smo napisali vse o tradicionalnem slovenskem zajtrku. Pogledali smo si posnetek in videoproekcijo OD  ZRNA DO KRUHA. Izdelali smo krušne dobrote iz slanega testa. Nato pa  smo se razdelili v skupine. Prva je naredila plakat, ki je govoril o bontonu pri zajtrku in tradicionalnem slovenskem zajtrku, druga je izdelovala plakat z naslovom Od zrna do kruha, tretja pa je izdelala maketo krušne peči iz kartona in v njo položila kruh iz slanega testa. Naredili smo še mlin iz velike škatle, v katerem so mleli žita. Uredili smo tudi knjigo s starimi recepti. Vse to smo naredili in naš dan se je kmalu zaključil. Vse naše izdelke pa smo razstavili v eko kotičku.

JOŽICA BEC, 4. razred

V petek, 21.11.2014, smo imeli vsi učenci OŠ Šentjanž tradicionalni slovenski zajtrk. To pomeni, da smo zajtrkovali  kruh, maslo, med, mleko in jabolko. Vse to je bilo domače iz bližnjih kmetij.

Po zajtrku nas je čakalo presenečenje. V razred je vstopila učiteljica s ˝škafom˝ v roki, v katerem sta bila moka in sol. Vsi smo začudeno pogledali, kaj bomo s tem. Učiteljica nam je razložila, da bomo zamesili testo, iz katerega bomo kasneje oblikovali različne izdelke. Takoj smo pričeli z delom. Zamešali smo moko, sol in dodali vodo. Mesili smo toliko časa, da so se sestavine povezale med seboj in dobili smo hlebec. Tega je učiteljica razkosala tako, da je vsak učenec dobil manjši del, iz katerega smo oblikovali preste, kruhke ali žemljice. Narejen izdelek smo nato dali sušiti.

Nato pa je sledilo novo presenečenje. V korito smo natrosili zemljo. Nekateri učenci so v zemljo naredili manjšo luknjico in vanjo posejali različna semena žit. Drugi pa so na listke zapisali imena teh semen in listke prilepili na paličice in jih vtaknili v zemljo k določenemu semenu. Učenca Urban in Miha pa sta zemljo še zalila. Sedaj pa radovedno opazujemo, kaj bo iz tega zraslo….

Potem smo se učenci razdelili v štiri skupine. Prvi dve skupini sta izdelovali plakata na temi ˝Tradicionalni zajtrk˝ in ˝Od žita do kruha˝. Drugi dve skupini pa sta iz kartona izdelovali krušno peč in vodni mlin. Ti izdelki so nam vzeli veliko časa, zato smo vmes še pomalicali. Na koncu pa smo iz kuharskih knjig na list papirja zapisali še recept iz kvašenega testa.

Tako je minil še en zanimiv in poučen naravoslovni dan!

Leja Musar, 4.razred

 

NARAVOSLOVNI DAN

SLOVENSKI TRADICIONALNI ZAJTRK

V petek, 21. 11. 2014, smo imeli z učenci 5. razreda naravoslovni dan z naslovom Slovenski tradicionalni zajtrk. Dan smo začeli s skupnim zajtrkom. Jedli smo domač kruh, maslo, med, jabolko, zraven pa smo pili mleko. Potem smo ponovili vse, kar smo se do sedaj že naučili o zdravem načinu življenja. Ker je anketa na šoli pokazala, da otroci še vedno vse prevečkrat posegajo po nezdravih jedeh, smo se odločili, da bomo pripravili nekaj okusnih, predvsem pa zdravih prigrizkov. In kaj vse smo pripravili? Različne namaze iz domače skute, ki smo jih namazali na kruhke iz pirine, koruzne in pšenične moke, različne sadne napitke iz svežega sadja, sadna nabodalca in še in še. Po končanem delu je seveda sledila degustacija in učenci so presenečeno ugotovili, da je zdrava hrana resnično lahko zelo okusna. Za konec smo naredili še nekaj plakatov, s katerimi bomo učence naše šole osveščali o zdravem načinu življenja. Tako smo počasi pripeljali naš naravoslovni dan do konca in prav vsi smo bili podobnega mnenja, da smo se imeli zelo lepo in da bo tak dan potrebno še kdaj ponoviti.

Alja Felser

OŠ Milana Majcna Šentjanž

  UMETNIKI 5. RAZREDA

Vsak petek 4. in 5. uro imamo na urniku likovno umetnost. Ta predmet nam je zelo všeč. Do sedaj smo naredili že veliko izdelkov: krokodile in gosenice iz odpadne embalaže, slikali smo sončnice, drevesa, risali različne črtne risbe… Pri ustvarjanju smo uporabljali različne likovne tehnike. Med uro likovne umetnosti se tudi veliko smejemo, pogovarjamo, predvsem pa ustvarjamo. Učiteljica nam večkrat zavrti umirjeno glasbo. Izdelki, ki jih naredimo, so lepi, sijoči, veseli in izstopajoči. Zelo radi jih razstavimo pred učilnico 5. razreda, kjer si jih lahko tudi ogledate. Učiteljica pravi, da smo pravi umetniki.

Iztok Povše, 5. R

no images were found

  IZDELAVA ZMAJA V 5. RAZREDU

Pri predmetu naravoslovje in tehnika smo učenci letos naredili že kar nekaj izdelkov. Nazadnje smo se lotili izdelave zmaja. Učiteljica nam je natančno predstavila navodila za izdelavo. Učenci smo jo pozorno poslušali. Razdelila nam je tudi potreben material in začeli smo z delom. Po treh šolskih urah so bili naši leteči zmaji končani. Sam sem mu doma dodal še pisan rep in moj zmaj je bil pripravljen za letenje. Komaj sem čakal, da zapiha veter in ga odnese visoko v zrak. To mi je tudi uspelo. Bil sem zelo vesel. Nato sem še celo popoldne užival v spuščanju zmaja.

Alex Prijatelj, 5. r

no images were found

NARAVOSLOVNI DAN – AJDOVSKI GRADEC

V četrtek, 18.9.2014, smo imeli naravoslovni dan. Z avtobusom smo se odpeljali v Sevnico. Udeležili smo se izobraževalne delavnice Po stopinjah Ajdov, na arheološkem najdišču Ajdovski gradec.

Hodili smo po stopnicah strmo v breg. Ko smo prišli na vrh, smo si ogledovali najdišče. Zvedeli smo, da so se prebivalci, ki so se imenovali Ajdovski ljudje, skrivali visoko v hribih in gozdovih pred vojaki, da so bili na varnem. Spoznavali smo njihove prehrambene navade. Najraje so imeli sadje, kruh, uporabljali pa so tudi veliko različnih zelišč. Arheologinja nam je pokazala posebne posode iz gline – amfore, ki so jih uporabljali za shranjevanje hrane. Otroci so se veliko igrali, saj so jim odrasli izdelali zanimive in preproste igre iz lesa.

Spoznali smo, kako so mleli žito in pridobivali moko. Na tablico polnjeno z voskom so pisali z ostrimi predmeti. Tudi oblačila so izdelovali sami ter šivali s šivankami iz roževine. Že takrat so poznali obrtnike – steklarja, šiviljo…

Izlet mi je bil všeč. Spoznala sem veliko novega o naših prednikih in njihovem načinu življenja.

Neža Musar, 4. razred

 

V četrtek, 18.9.2014, smo imeli četrtošolci naravoslovni dan. Podali smo se v arheološki park Ajdovski gradec, ki se nahaja v bližini vasi Vranje.

Peljali smo se z avtobusom do te vasi, nato pa smo krenili peš navkreber, mimo hiše muce Copatarice. Ko smo prišli na vrh hriba, smo se razdelili v skupine po šolah in začeli z delavnicami.

Seznanili smo se z delom in načinom življenja v naselbini staroselskega ljudstva. Preizkusili smo se v šivanju s koščeno šivanko, mletju žita, izdelavi volne, pomerili v starih igrah, se seznanili s poklici in poskusili njihovo hrano.

Spoznal sem delček kulturne dediščine naših prednikov in prežival lep dan.

Urban Gorenjc Dokl, 4. razred

 

V četrtek, 18.9.2014, smo se učenci 4. razreda z avtobusom odpeljali na Ajdovski gradec. Družbo so nam delali tudi učenci iz Tržišča in Krmelja. Ker avtobus ni mogel do vrha hriba, smo morali del poti prehoditi peš. Na vrhu nas je vodička razdelila v štiri skupine. Vsaka skupina je imela pred seboj štiri delavnice.

V prvi delavnici smo izvedeli s čim so se tamkajšnji ljudje prehranjevali. Za zajtrk so imeli največkrat kruh in jabolko, za kosilo so pojedli kar je ostalo od prejšnjega večera, za večerjo pa so si pripravili nov obrok. Kuhali so v glinenih posodah. Obleko so si skrojili iz kože umrlih živali, bombaž in svilo pa so uvozili iz drugih držav. Otroci so si krajšali z raznimi igrami, ki so jih izdelali iz lesa.

V drugi delavnici smo mleli žito s pomočjo mlinskega kamna in tako dobili grobo moko. V lončeni skledi smo ribali jabolka. Bilo je zabavno. Šivali smo tudi žakle s pomočjo šivank, narejenih iz roževine.

Tretja delavnica je predstavljala njihove dejavnosti. Iz ovčje volne so pridobivali prejo in jo tkali. Pisali so na tablice, ki so bile napolnjene z voskom.

V četrti delavnici smo sejali žito, klesali kamen in dolbli korito iz lesa.

Ko smo opravili vse postaje, smo se zahvalili arheologom in se poslovili ter urno po strmi poti odhiteli do avtobusa. Dan je bil zelo poučen, saj smo se veliko naučili o življenju naših prednikov.

Leja Musar, 4. razred

no images were found

Dostopnost