Select Page

V četrtek, 18.9.2014, smo imeli naravoslovni dan. Z avtobusom smo se odpeljali v Sevnico. Udeležili smo se izobraževalne delavnice Po stopinjah Ajdov, na arheološkem najdišču Ajdovski gradec.

Hodili smo po stopnicah strmo v breg. Ko smo prišli na vrh, smo si ogledovali najdišče. Zvedeli smo, da so se prebivalci, ki so se imenovali Ajdovski ljudje, skrivali visoko v hribih in gozdovih pred vojaki, da so bili na varnem. Spoznavali smo njihove prehrambene navade. Najraje so imeli sadje, kruh, uporabljali pa so tudi veliko različnih zelišč. Arheologinja nam je pokazala posebne posode iz gline – amfore, ki so jih uporabljali za shranjevanje hrane. Otroci so se veliko igrali, saj so jim odrasli izdelali zanimive in preproste igre iz lesa.

Spoznali smo, kako so mleli žito in pridobivali moko. Na tablico polnjeno z voskom so pisali z ostrimi predmeti. Tudi oblačila so izdelovali sami ter šivali s šivankami iz roževine. Že takrat so poznali obrtnike – steklarja, šiviljo…

Izlet mi je bil všeč. Spoznala sem veliko novega o naših prednikih in njihovem načinu življenja.

Neža Musar, 4. razred

V četrtek, 18.9.2014, smo imeli četrtošolci naravoslovni dan. Podali smo se v arheološki park Ajdovski gradec, ki se nahaja v bližini vasi Vranje.

Peljali smo se z avtobusom do te vasi, nato pa smo krenili peš navkreber, mimo hiše muce Copatarice. Ko smo prišli na vrh hriba, smo se razdelili v skupine po šolah in začeli z delavnicami.

Seznanili smo se z delom in načinom življenja v naselbini staroselskega ljudstva. Preizkusili smo se v šivanju s koščeno šivanko, mletju žita, izdelavi volne, pomerili v starih igrah, se seznanili s poklici in poskusili njihovo hrano.

Spoznal sem delček kulturne dediščine naših prednikov in prežival lep dan.

Urban Gorenjc Dokl, 4. razred

V četrtek, 18.9.2014, smo se učenci 4. razreda z avtobusom odpeljali na Ajdovski gradec. Družbo so nam delali tudi učenci iz Tržišča in Krmelja. Ker avtobus ni mogel do vrha hriba, smo morali del poti prehoditi peš. Na vrhu nas je vodička razdelila v štiri skupine. Vsaka skupina je imela pred seboj štiri delavnice.

V prvi delavnici smo izvedeli s čim so se tamkajšnji ljudje prehranjevali. Za zajtrk so imeli največkrat kruh in jabolko, za kosilo so pojedli kar je ostalo od prejšnjega večera, za večerjo pa so si pripravili nov obrok. Kuhali so v glinenih posodah. Obleko so si skrojili iz kože umrlih živali, bombaž in svilo pa so uvozili iz drugih držav. Otroci so si krajšali z raznimi igrami, ki so jih izdelali iz lesa.

V drugi delavnici smo mleli žito s pomočjo mlinskega kamna in tako dobili grobo moko. V lončeni skledi smo ribali jabolka. Bilo je zabavno. Šivali smo tudi žakle s pomočjo šivank, narejenih iz roževine.

Tretja delavnica je predstavljala njihove dejavnosti. Iz ovčje volne so pridobivali prejo in jo tkali. Pisali so na tablice, ki so bile napolnjene z voskom.

V četrti delavnici smo sejali žito, klesali kamen in dolbli korito iz lesa.

Ko smo opravili vse postaje, smo se zahvalili arheologom in se poslovili ter urno po strmi poti odhiteli do avtobusa. Dan je bil zelo poučen, saj smo se veliko naučili o življenju naših prednikov.

Leja Musar, 4. razred

Dostopnost